لوگو فستیوال 100

هم چیزایی که یادم داد !

هم تلنگرایی که بهم زد !

این مطلب یه مقدار طولانیه

ولی اگر میخوای سیر تا پیاز اتفاقاتی که توی اولین سال راه یابی به بخش رقابتی فستیوال 100 واسم افتاد رو بدونی همین الآن برو به ادامه مطلب

اوایل دیماه بود , از همکارام شنیدم که قراره فستیوالی برگذار شه که برای شرکت در اون باید فیلم کوتاه بسازیم

خوب کار ماهم ساخت انیمیشن بود , واسه همین تصمیم گرفتیم شروع کنیم

یکی دو هفته هم بیشتر فرصت نداشتیم

3 نفر بودیم , هرکدوم میخواستیم انیمیشن خودمون رو بسازیم , یکی از همکارام به اسم داود یه طرح پیشنهادی به من داد که من شروع کردم به مدل سازی محیط

ولی یه مقدار سخت و زمان بر بود , همون شب با برادرم تماس گرفتم و جریان رو واسش تعریف کردم , اونم یه طرح از چیزی که تو ذهنش بود به من داد و من فردای اون روز کار مدل سازی رو شروع کردم

من چون توی Maya زیاد مدل سازی نکرده بودم مدل سازی آبجکت هارو توی 3DsMax انجام میدادم و انتقالشون میدادم به MudBox واسه تکسچرینگ بعدش هم انتقالشون میدادم به مایا واسه رندر

پروسه ساده ای بود , تو بخش متحرک سازی هم از همکارم کمک میگرفتم ( سید داود طباطبایی ) - ازش ممنونم

خلاصه کار تموم شد , ولی یه مشکلی بود ,کارم یه سری خطای نرم افزاری داشت که رفع کردنش ساده بود , ولی من به دلیل اینکه تا حالا تو هیچ جشنواره ای شرکت نکرده بودم زیاد جدّی نگرفتم و انیمیشن رو با همون مشکلات رایت کردم و فرستادم حوزه هنری تهران ( بخش مسابقه 100 ثانیه )

بعد از چند روز کارم تائید شد و بعد از یکی 2 ماه هم متوجه شدم کارم به بخش رقابتی راه یافته

خیلی خوشحال بودم , 5 اسفند بود که باهام تماس گرفتن و دعوتم کردن تهران , گفتن از روز 7 اسفند تا 10 اسفند داخل هتل باباطاهر بهم اسکان میدن

همون روز واسه فردا شب ساعت 9 بلیت قطار گرفتم و 6 اسفند راه آهن بودم , ولی متاسفانه به علت مشکلی که تو مسیر یکی از ریل ها بوجود اومد , قطارم با حدود 4 ساعت تاخیر حرکت کرد .

فردای اون روز ساعت 1:30 رسیدم تهران , از اونجا با تاکسی رفتم هتل و متوجه شدم به علت اینکه دیر رسیدم همه رفتن پردیس سینمایی آزادی , یه اتفاق جالب دیگه هم که افتاد ! من با ناصر جاهدنیا , علیرضا پاکدل , محمود آزادنیا و جمیل عامل صادقی هم اتاق بودم !

ناهارو هتل میل کردم و رفتم سینما , خیلی استقبال شده بود ! تمامی سالن ها پر بود و جایی واسه نشستن پیدا نمیشد ... تازه به خاطر تاخیری که داشتم به اکران انیمیشن خودم که سانس A و فیلم دهم بود نرسیدم

حالا بگذریم , کلی اتفاق دیگه افتاد که اگر بخوام همشو بگم بیش از حد طولانی میشه , از اینجا به بعد خلاصه"ش میکنم

روز اول و دوم با 2 تا ورکشاپ و اکران فیلم ها به پایان رسید

در این بین من کلّی تجربه کسب کردم

باهام مصاحبه شد که خوب من جایی ندیدم پخش بشه

یه بسته فرهنگی بهمون دادن که محتویاتش شامل عروسک یکی از شخصیت های شکرستان بود + هدفون Beats + یه Mp3 Player + یه پیکسل خوشگل که من خیلی ازش خوشم اومد

توی هتل هم یه کارت هدیه به مبلغ 2,000,000 ریال بهمون دادن که همون هزینه رفت و برگشت بود + دعوتنامه اختتامیه که 9 اسفند بود + تعدادی ژتون واسه ناهار و شام و میان وعده و ...

درکل همه چیز خیلی خوب برگذار شده بود

روز اختتامیه هم تمامی برنده ها مشخص شدن و  جایزه هاشون رو دریافت کردن

اینم لیست برگزیدگان جشنواره

اسامی افراد برگزیده نهمین جشنواره فیلم 100

عکس هایی از روز اختتامیه واستون میذارم که خودمم روی عکس با علامت مشخص کردم خنده

تصاویری از اختتامیه جشنواره 100

تصاویری از اختتامیه فستیوال 100

در آخر هم DVD های تمام آثار بخش ملی و غیر رقابتی رو بهمون دادن که فوق العاده مفید بود و خیلی دلم میخواست داشته باشمشون , یه CD هم گرفتیم که کتاب جشنواره رو به صورت Flash در اختیارمون میذاشت که یکی از صفحات اون رو در این عکس میبینید که صفحه 115 این کتابه و کار من هم داخلش چاپ شده

تصویر کتاب فیلم 100 ثانیه

برای سال دیگه تصمیم گرفتم با 1 یا 2 اثر فیلم و انیمیشن توی جشنواره شرکت کنم که انشاالله موفق میشم و خبرش رو همین جا مینویسم