سلام دوستان , اولین تجربه ای که از من توی این وبلاگ به اشتراک گذاشته میشه دربارۀ استفاده از ویندوز 7 و 8 مایکروسافت هست و امیدوارم به دردتون بخوره 

پس اگر خواستید بین ویندوز 7 و 8 یکی رو انتخاب کنید حتماً تجارب من هم بخونید , البته این ها همگی مربوط به ویندوز 8 هست نه 8.1 که به ویندوز Blue معروف شده , در ضمن فکر نمیکنم تفاوت چندانی با هم داشته باشند

___________

________________________________

ویندوز 7 یا 8

چکیده : استفاده از ویندوز 8 رو به کسانی که مثل من با نرم افزارهای زیادی سر و کار دارند توصیه نمیکنم . 

حالا دلایلم و متن کامل این مطلب رو در ادامه مطلب بخونید و در صورت امکان نظرتون هم بگید 

******

ببینید دوستان من خودم از حدود 6 , 7 ماه پیش که ویندوز 8 توی وبسایت های ایرانی برای دانلود قرار داده شد 5 بار یعنی 5 ورژن مختلف اون رو دانلود کردم که هر بار به مشکل بر میخوردم و در نهایت آخرین دانلودم ویندوز خوب و بدون ایرادی از آب در اومد که تا 3 روز پیش روی کامپیوترم نصب بود و الآن روی لپتاپم نصبه و واقعاً فوق العاده داره کار میکنه , البته در این بین 3 تا DVD هم خریدم 

ولی پیشنهادم به شما اینه که اگر مثل من روز و شب پای کامپیوترید و همه جور نرم افزاری (حتی برای تست هم که شده) نصب میکنید فعلاً دست نگه دارید و

به ویندوز 8 کوچ نکنید ( البته اگر تا الآن کوچ نکردین )

دلیل اول : ویندوز 8 از نظر امنیتی نسبت به ویندوز 7 ارتقا پیدا کرده و در زمان استفاده از نرم افزارهای کرک شده گاهی وقتا (برای من اکثر اوقات) به مشکل بر میخورین

دلیل دوّم : یه جورایی احساس میکنم ویندوز 8 خیلی از ترافیک حجمی اینترنت استفاده میکنه (دلیل منطقی رو وقت ندارم ارائه بدم) ولی میتونین امتحان کنید 

دلیل سوّم : امکانات مترو توی این ویندوز برای کاربران ایرانی به راحتی قابل استفاده نیست , و بعضی از اپلیکیشن های اون نیاز به اینترنت پر سرعت و ترافیک حجمی ارزان قیمت مثل کشورهایی غیر از ایران داره , یه جورایی هم بعد از هر آپدیت نیاز به کرک کردن مجدد ویندوز دارید

دلیل آخر : برای اجرای اکثر نرم افزارها نیاز به کلیک راست و انتخاب گزینه Run as Administrator دارید !!! این حرفم واسه کسایی که از این ویندوز استفاده میکنند سَنَده

و در آخر این رو هم بهتون بگم که روی لپتاپم این ویندوز نصبه و فوق العاده از بودنش راضیم , ولی من از لپتاپم فقط توی دانشگاه استفاده میکنم و الآن خیلی وقته روش چیزی نصب نکردم

حالا انتخاب با شماست